Repository 32bit  Forum
Repository 64bit  Wiki

2 domande: Mouse e scheda video

Usate questo forum per richieste di aiuto e consigli sull'hardware montato nelle vostre macchine con GNU/Linux Slackware.

Moderatore: Staff

Regole del forum
1) Citare sempre la versione di Slackware usata e la versione del Kernel. Questi dati aiutano le persone che possono rispondere.
2) Citare il tipo di hardware coinvolto in modo dettagliato.
3) Leggere attentamente le risposte ricevute
4) Scrivere i messaggi con il colore di default, evitare altri colori.
5) Scrivere in Italiano o in Inglese, se possibile grammaticalmente corretto, evitate stili di scrittura poco chiari, quindi nessuna abbreviazione tipo telegramma o scrittura stile SMS o CHAT. Non usare termini gergali come procio, mobo e simili per identificare i componenti hardware.
6) Appena registrati è consigliato presentarsi nel forum dedicato.

La non osservanza delle regole porta a provvedimenti di vari tipo da parte dello staff, in particolare la non osservanza della regola 5 porta alla cancellazione del post e alla segnalazione dell'utente. In caso di recidività l'utente rischia il ban temporaneo.

2 domande: Mouse e scheda video

Messaggioda ntc_silver » mer ago 31, 2005 19:42

1) Ho un bellissimo mouse a 1800dpi... come faccio a sfruttarlo al meglio sotto con la mia slack?

2) Ho installato i drivers della mia scheda video GeForce5500, ma non mi ha chiesto la ram... devo mettere quanta ram ho in qualche file di configurazione?
ntc_silver
Linux 2.0
Linux 2.0

Messaggioda DaNiMoTh » mer ago 31, 2005 20:03

2)

Na, fa tutto nvidia-installer.

ciao
DaNiMoTh
Linux 2.6
Linux 2.6

Messaggioda salbutamolo » gio set 01, 2005 7:39

Ciao a tutti,
edita il file /etc/X11/xorg.conf e nella sezione dedicata al mouse aggiungi la seguente riga:

Codice: Seleziona tutto
Option "Resolution" "1800"

Have a nice day
salbutamolo
Linux 2.6
Linux 2.6

Messaggioda ntc_silver » gio set 01, 2005 20:15

Mentre per configurare un mouse a 7 tasti (che sotto windows è magnifico!), mi pare che non sia possibile, vero?
ntc_silver
Linux 2.0
Linux 2.0

Messaggioda salbutamolo » ven set 02, 2005 7:15

Ciao a tutti,
mi pare che si possano configurare anche gli altri tatsi del mouse, ed ecco come fare:
5.1. Buttons

This option tells the X server the number of buttons on the mouse. Currently there is no reliable way to automatically detect the correct number. This option is the only means for the X server to obtain it. The default value is three.

Note that if you intend to assign Z axis movement to button events using the ZAxisMapping option below, you need to take account of those buttons into N too.

Option "Buttons" "N"

5.2. ZAxisMappping

This option maps the Z axis (wheel) motion to buttons or to another axis.

Option "ZAxisMapping" "X"
Option "ZAxisMapping" "Y"
Option "ZAxisMapping" "N1 N2"
Option "ZAxisMapping" "N1 N2 N3 N4"

The first example will map the Z axis motion to the X axis motion. Whenever the user moves the wheel/roller, its movement is reported as the X axis motion. When the wheel/roller stays still, the real X axis motion is reported as is. The third example will map negative Z axis motion to the button N1 and positive Z axis motion to the button N2. If this option is used and the buttons N1 or N2 actually exists in the mouse, their actions won't be detected by the X server.

The last example is useful for the mouse with two wheels of which the second wheel is used to generate horizontal scroll action, and the mouse which has a knob or a stick which can detect the horizontal force applied by the user. The motion of the second wheel will be mapped to the buttons N3, for the negative direction, and N4, for the positive direction. If the buttons N3 and N4 actually exist in this mouse, their actions won't be detected by the X server.

NOTE #1: horizontal movement may not always be detected by the current version of the X11R6.8.2 X servers, because there appears to be no accepted standard as to how the horizontal direction is encoded in mouse data.

NOTE #2: Some mice think left is the negative horizontal direction, others may think otherwise. Moreover, there are some mice whose two wheels are both mounted vertically, and the direction of the second vertical wheel does not match the first one's.

You need to edit the xorg.conf file by hand to add this option.
5.3. Resolution

The following option will set the mouse device resolution to N counts per inch, if possible:

Option "Resolution" "N"

Not all mice and OSs can support this option

Have a nice day

[/code]
salbutamolo
Linux 2.6
Linux 2.6

Torna a Hardware